יום רביעי, 28 באוגוסט 2013

מה הופך תכנית ריאליטי למצליחה?

רוב האנשים צפו בתכנית ריאליטי בחייהם, או צופים באופן קבוע בתכניות ריאליטי. בשנות ה-2000 מדובר בתכניות מצליחות מאוד בעולם, וחלק מהפורמטים שלהן הגיע גם לישראל. אילו תכניות ריאליטי שודרו בעבר ומה הופך תכנית ריאליטי למצליחה?


לא הרבה יודעים, אבל תכנית הריאליטי הראשונה בישראל הייתה "החפרפרת", ואותה הנחה איתי אנגל. תכנית הטלוויזיה לא הצליחה, למרות שלוהקו אליה אנשים מגוונים. אחת הסיבות לכך היא כנראה העובדה שהצופים בבית לא היו יכולים להצביע לטובת אחד המתמודדים או להזדהות איתם.

לאחר מכן הגיעו לישראל פורמטים שונים מחו"ל, אחד הידועים שבהם הוא "כוכב נולד", שהחל בתור תכנית המשך לתחרות המוסיקלית "לא נפסיק לשיר". עד מהרה זיהו בתעשיית הפרסום והטלוויזיה את הפוטנציאל האדיר בתכניות ריאליטי, וגם הצופים שיתפו פעולה והפכו לצופים אדוקים. 


בהמשך הגיעו תכניות ריאליטי כמו הישרדות והיפה והחנון - שמשודרות בערוץ 10, וגם הן הצליחו למשוך לא מעט צופים. גם "דה ווייס" הגיע למסך הטלוויזיה וסיפקה נתונים לא רעים. אין ספק שאחת התכניות המוצלחות ביותר שהגיעו לישראל היא "האח הגדול", שמשודרת במדינות רבות בעולם ובעלת פופולריות עצומה. מי שקובע מי יועמדו להדחה הם הדיירים עצמם, ולאחר מכן מתבצעת הצבעה של הצופים.

כיום, תכניות הריאליטי נחשבות למוצלחות מאוד, לא רק בישראל, אלא בכל העולם. ייתכן מאוד שהדבר שהופך תכניות ריאליטי למוצלחות במיוחד בעולם התעשייה, הפרסום והטלוויזיה, הוא האפשרות של הצופים להשפיע על המשך התכנית.

צפו: רגע השיא ב"אח הגדול"



התעשייה פרסום וטלוויזיה בע"מ - חברה לייצוג שחקנים וטאלנטים להפקות טלוויזיה, קולנוע, פרסומות ועוד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה